Supportcenter

Vårt Supportcenter!

Här finner du mer information om våra produkter

Vanliga Frågor & Svar

Fråga: Jag kan inte ansluta min WiFi kamera till router, vad är fel?

Svar: Det vanligaste felet är att man väljer fel band att ansluta till. En ny router har oftast 2.4GHz och ett 5GHz och nästan alla kameror kan bara fungera med 2.4GHz.

Ett annat fel är att man slår fel lösenord, kontrollera att lösenordet till router är rätt.

Fråga: Kan inte ansluta till mesh router, vad är fel?

Svar: Oftast beror det på att 2.4GHz och 5GHz banden sitter ihop. Gå in i inställningarna eller fråga leverantören hur du separerar banden. Du behöver ge banden olika namn och sedan ansluter du kameran till 2.4GHz

Fråga: Min WiFi kamera kan inte anslutas till router, har rätt lösenord och 2.4GHz. Vad kan är fel?

Svar: Om du kontrollerat att lösenordet är rätt och att du ansluter till 2.4GHz kan felet bero på att kameran hakat upp sig. Testa att göra en reset, håll nere resetknappen i 10-15 sekunder och släpp. Vänta i 2 minuter och gör sedan om installationen från början.

Ibland hänger inte tillverkaren med i uppdateringarna för appen. Testa också med en annan mobil. Det brukar hjälpa.

Fråga: Min kamera är ansluten till router men kommer inte åt kameran när jag är utanför hemmet?

Svar: Det absolut vanligaste felet är att din router stoppar kameran via sin brandvägg. Öppna inställningarna eller kontakta din leverantör om hur du stänger av brandväggen eller sätter ner säkerheten på din router. Stäng av WiFi på mobilen och testa igen. Oftast kan du sätta på brandväggen igen efter att kameran fått komma igenom.

Fråga: Bilden på kameran är lila, vad är fel?

Svar: Antagligen har IR-Cut filtret hängt sig. Håll handen framför kameran tills du får nattläge, håll en stund och släpp. Alt. sätt på nattläge/svartvit bild och vänta, gå tillbaka och se om färgerna blir rätt. Ibland tar det en stund så lämna kameran i nattläge ett par minuter eller prova stäng av kameran ett par timmar.

Fråga: Det går inte att spela in på minneskortet, inga filer sparas

Svar: Vanligaste felet är att minneskortet är gammalt, prova formatera eller testa med ett annat om du har. Använder du 64GB/128GB måste oftast kortet formateras i FAT32 eller MS-DOS (FAT) om du har Mac.

Fråga: Jag trycker REC (inspelning) på mobilskärmen när jag tittar men sedan stängs inspelningen när jag stänger appen. Måste jag ha appen öppen för kunna spela in?

Svar: När man trycker på REC på mobilskärmen startar man lokal inspelning, du spelar in det du tittar på och oftast sparas videon i mobilen och inte på minneskortet.

För att spela in kontinuerligt måste du ange detta i appen under inställningar. Oftast heter det ”Full time” men läs i manualen om du inte hittar. Tänk på att du behöver minneskort i kameran!

Fråga: Hur sätter jag på inspelning i kameran?

Svar: Det bästa är att spela in när något sker framför kameran annars får du väldigt mycket att titta igenom. Kontrollera att du har ett minneskort i kameran, att rörelsesensorn är aktiverad, det är den som sedan aktiverar inspelning. Kontrollera sedan att inspelning/record är aktiv och att den spelar in vid rörelse.

Se manualen eller fråga oss om du inte hittar!

Om din kamera fungerat innan men hängt sig eller slutat fungera

Testa att göra en återställning. Håll nere resetknappen i 10-15 sekunder och vänta i 1-2 minuter, gör sedan om installationen från början.

Nerladdningar